dimanche 11 novembre 2012

Le verbe AVOIR en roumain

Infinitiv: a avea
Gerunziu: având
Participiu: avut

a fi avut

Indicativ

Subjonctiv

Prezent
eu  am
tu  ai
el  are; a
noi avem; am
voi aveţi; aţi
ei  au

Perfect compus
eu  am avut
tu  ai avut
el  a avut
noi am avut
voi aţi avut
ei  au avut


Imperfect

eu  aveam
tu  aveai
el  avea
noi aveam
voi aveaţi
ei  aveau


Mai mult ca perfect

eu  avusem
tu  avuseşi
el  avuse
noi avuserăm
voi avuserăţi
ei  avuseră


Perfect simplu

eu  avusei; avui
tu  avuseşi; avuşi
el  avuse; avu
noi avuserăm; avurăm
voi avuserăţi; avurăţi
ei  avuseră; avură

Prezent
eu  am
tu  ai
el  aibă
noi avem
voi aveţi
ei  aibă

Perfect compus
eu  fi avut
tu  fi avut
el  fi avut
noi fi avut
voi fi avut
ei  fi avut

Viitor indicativul


Viitor I

eu  voi avea
tu  vei avea
el  va avea
noi vom avea
voi veţi avea
ei  vor avea


Viitor II
eu  voi fi avut
tu  vei fi avut
el  va fi avut
noi vom fi avut
voi veţi fi avut
ei  vor fi avut


Viitor I (popular)
o să am
o să ai
o să aibă
o să avem
o să aveţi
o să aibă


Viitor II (popular)
am să fi avut
ai să fi avut
are să fi avut
avem să fi avut
aveţi să fi avut
au să fi avut


Viitor I (popular)
oi avea
îi avea
a avea
om avea
îţi avea
or avea

 

Imperativ

Conditional


tu  ai


voi aveţi



Prezent

eu  aş avea
tu  ai avea
el  ar avea
noi am avea
voi aţi avea
ei  ar avea

 
Perfect

eu  aş fi avut
tu  ai fi avut
el  ar fi avut
noi am fi avut
voi aţi fi avut
ei  ar fi avut

1 commentaire:

  1. en français ici
    http://questionnaire-enligne.com/conjugaison/verbe/avoir.php

    RépondreSupprimer