dimanche 11 novembre 2012

Le verbe DEMANDER en roumain

Infinitiv: a cere
Gerunziu: cerând
Participiu: cerut

a fi cerut

Indicativ

Subjonctiv

Prezent
eu  cer
tu  ceri
el  cere
noi cerem
voi cereţi
ei  cer

Perfect compus
eu  am cerut
tu  ai cerut
el  a cerut
noi am cerut
voi aţi cerut
ei  au cerut


Imperfect

eu  ceream
tu  cereai
el  cerea
noi ceream
voi cereaţi
ei  cereau


Mai mult ca perfect

eu  cerusem
tu  ceruseşi
el  ceruse
noi ceruserăm
voi ceruserăţi
ei  ceruseră


Perfect simplu

eu  cerui
tu  ceruşi
el  ceru
noi cerurăm
voi cerurăţi
ei  cerură

Prezent
eu  cer
tu  ceri
el  ceară
noi cerem
voi cereţi
ei  ceară

Perfect compus
eu  fi cerut
tu  fi cerut
el  fi cerut
noi fi cerut
voi fi cerut
ei  fi cerut

Viitor indicativul


Viitor I

eu  voi cere
tu  vei cere
el  va cere
noi vom cere
voi veţi cere
ei  vor cere


Viitor II
eu  voi fi cerut
tu  vei fi cerut
el  va fi cerut
noi vom fi cerut
voi veţi fi cerut
ei  vor fi cerut


Viitor I (popular)
o să cer
o să ceri
o să ceară
o să cerem
o să cereţi
o să ceară


Viitor II (popular)
am să fi cerut
ai să fi cerut
are să fi cerut
avem să fi cerut
aveţi să fi cerut
au să fi cerut


Viitor I (popular)
oi cere
îi cere
a cere
om cere
îţi cere
or cere

 

Imperativ

Conditional


tu  cere


voi cereţi



Prezent

eu  aş cere
tu  ai cere
el  ar cere
noi am cere
voi aţi cere
ei  ar cere

 
Perfect

eu  aş fi cerut
tu  ai fi cerut
el  ar fi cerut
noi am fi cerut
voi aţi fi cerut
ei  ar fi cerut


Prezent

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire