dimanche 11 novembre 2012

Le verbe FAIRE en roumain

Infinitiv: a face
Gerunziu: facând
Participiu: făcut

a fi făcut

Indicativ

Subjonctiv

Prezent
eu  fac
tu  faci
el  face
noi facem
voi faceţi
ei  fac

Perfect compus
eu  am făcut
tu  ai făcut
el  a făcut
noi am făcut
voi aţi făcut
ei  au făcut


Imperfect

eu  făceam
tu  făceai
el  făcea
noi făceam
voi făceaţi
ei  făceau


Mai mult ca perfect

eu  făcusem
tu  făcuseşi
el  făcuse
noi făcuserăm
voi făcuserăţi
ei  făcuseră


Perfect simplu

eu  făcui
tu  făcuşi
el  făcu
noi făcurăm
voi făcurăţi
ei  făcură

Prezent
eu  fac
tu  faci
el  facă
noi facem
voi faceţi
ei  facă

Perfect compus
eu  fi făcut
tu  fi făcut
el  fi făcut
noi fi făcut
voi fi făcut
ei  fi făcut

Viitor indicativul


Viitor I

eu  voi face
tu  vei face
el  va face
noi vom face
voi veţi face
ei  vor face


Viitor II
eu  voi fi făcut
tu  vei fi făcut
el  va fi făcut
noi vom fi făcut
voi veţi fi făcut
ei  vor fi făcut


Viitor I (popular)
o să fac
o să faci
o să facă
o să facem
o să faceţi
o să facă


Viitor II (popular)
am să fi făcut
ai să fi făcut
are să fi făcut
avem să fi făcut
aveţi să fi făcut
au să fi făcut


Viitor I (popular)
oi face
îi face
a face
om face
îţi face
or face

 

Imperativ

Conditional


tu  


voi faceţi



Prezent

eu  aş face
tu  ai face
el  ar face
noi am face
voi aţi face
ei  ar face

 
Perfect

eu  aş fi făcut
tu  ai fi făcut
el  ar fi făcut
noi am fi făcut
voi aţi fi făcut
ei  ar fi făcut

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire